Terug in de tijd - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sandor en Kiki - WaarBenJij.nu Terug in de tijd - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sandor en Kiki - WaarBenJij.nu

Terug in de tijd

Blijf op de hoogte en volg Sandor en Kiki

28 April 2015 | Peru, Cuzco

Aan alle leuke dingen komen een einde en dus ook aan onze onvergetelijke reis door Nieuw-Zeeland...

Na Wanaka naar Queenstown gegaan waar we vervolgens op een camping kwamen te staan midden in het centrum. Fijn om vanuit daar de stad een beetje te kunnen verkennen. Lekker gewandeld door de stad en het park. Ook hebben we nog even onze frisbee moves geoefend op het uitgezette frisbee parcours. Na Queenstown moesten we de keuze maken of we milford sound (fjorden in het zuid weste) of naar het uiterste zuiden wilde trekken. Het werd de zuidelijkste kust aangezien we hoorde van verhalen dat het daar prachtig was en dat bleek gelukkig ook te zijn. Een hele mooie grindweg langs de kust bracht ons naar het natuur gebied the Catlins. We stonden hier op een camping aan een knetter mooie baai met wit zand en blauwe golven. Toen we aankwamen kwam er net een zeeleeuw een kijkje nemen wat er allemaal gebeurde op het strand. Ook hebben we hier dolfijnen gezien en zeldzame pinguïns. Heel cool! Gelukkig zonnig maar zwemmen zat er helaas niet in omdat het veel te koud was....

Toen moesten we echt een beetje gaan denken aan onze eindbestemming christchurch en langs de oostkust naar het noorden rijden. We kwamen Dunedin tegen waar we heerlijk een paar dagen zijn geweest. Leuk studentenstadje aan de oostkust met de stijlste straat ter wereld! In de lonely planet stond dat hier een leuk cafeetje was genaamd Kiki Beware. Nou dat leek me natuurlijk leuk! Na zo'n honderd km gelopen te hebben BERG OP BERG AF over de stijlste straatjes kwamen we op de plek waar het cafeetje moest zijn. Maar ja je raadt het misschien al, het cafeetje bestond niet meer! Heel dat pokke eind voor niks gelopen.....

Op zondag 5 april hebben we met pijn in ons hart onze camper ingeleverd. We waren een wieldop kwijt geraakt en er zat nog een klein extra krasje op de zijdeur. Toch wel spannend als ze de camper dan inspecteren haha. Gelukkig was alles, op de verloren wieldop na dan, goed en konden we vertrekken. Het plan was om daarna nog even Christchurch in te gaan maar toen bleek dat het heel duur was om je bagage op te slaan. Dus maakte we er een dagje/nachtje vliegveld van aangezien we de volgende morgen om 8 uur pas moesten vliegen. Niet echt erg comfortabel, maar wel goedkoop en mochten jullie ooit vragen hebben over Christchurch AirPort, aarzel niet want we kennen het van binnen en van buiten (rondleiding op aanvraag, 20 dollar per uur exclusief reiskosten).

Laatste twee dagen in Auckland doorgebracht, heerlijk weer, lekker hotel en een fijne stad. Het einde van Nieuw-Zeeland, wat een super tijd gehad!! Toch waren we ook klaar voor de volgende stap en het avontuur in Zuid Amerika. Toen begon onze bumpy ride naar los Angeles, de datum grens over ( terug in de tijd reizen dus haha) waar we een dagje hadden voordat we naar Peru zouden vliegen. Lange vlucht die niet heel comfortabel verliep...... Maar goed we waren veilig in AMERIKA. Beide zijn we nog nooit in Amerika geweest dus we keken ons ogen uit. Via Abel en Elvie hadden we nog een tip gekregen voor een betaalbaar hotelletje en daar konden we makkelijk met metro komen. Ons hotel was prima en lag in een bijna volledige Spaanstalige wijk (goed om te oefenen!). Vanwege de jetlag vrij weinig gezien maar we komen gelukkig nog terug op het einde van onze reis. Volgende dag vlogen we via San Salvador naar Lima. Maar op het vliegveld hoorde we dat we onze aansluiting zouden gaan missen in San Salvador. Op kosten van Avianca (de vliegtuigmaatschappij) kregen we een overnachting in een kneitertje luxe hotel, zwembad, gym, kingsize bed, prachtige badkamer en als kers op de taart een gratis diner en de volgende dag ontbijt en lunch. Heerlijk!!!! Dat hadden we even nodig na al die vluchten. Mochten jullie ooit de kans krijgen met Avianca te vliegen via San Salvador, zorg dat je de aansluiting mist!

De volgende avond waren we dan eindelijk in Lima en daar was de ontmoeting met Hans en Nelleke, de ouders van Sandor maken een reis door Peru om ons op te zoeken. Heel leuk om elkaar dan aan de andere kant van de wereld te ontmoeten, en een hoop bij te praten natuurlijk! De komende tijd reizen we zo nu en dan samen door Peru, Aangekomen in Ancon, een dorpje buiten Lima, waren we meteen in het Peruaanse leven. Hans en Nelleke zaten hier al een tijdje en konden ons mooi de weg wijzen naar alle leuke plekjes van Ancon. Zo zijn we een middag naar het strand geweest en hebben we heerlijk gegeten en gedronken. Na Ancon zijn we naar Huacachina, de oase in de woestijn gegaan. Je hebt hier de op een na hoogste zandduinen van de wereld en de oase ligt daar midden in. Het was weekend toen we aankwamen dus het was hartstikke druk daar. Veel mensen om het meer en aan het sandboarden van de zandduinen. We hebben dat natuurlijk ook geprobeerd, de ene duin nog stijler dan de andere. Staan was voor mij echt niet mogelijk maar Sandor heeft een poging gewaagd (het staat op film!). Na een geweldige avond in de duinen de volgende nacht de nachtbus naar Arequipa.

We genieten enorm van Zuid-Amerika, de prachtige kleuren, oude koloniale panden en lieve mensen. Het Spaans gaat nog niet geweldig maar we redden ons prima! Gelukkig hebben we nog bijna twee maanden om te oefenen. We vliegen 5 mei naar Colombia dus tegen die tijd komt een uitgebreid reisverslag over de rest van onze avonturen in Peru!

• 28 April 2015 - 21:56

Jetske:

ooh wat heerlijk... Hihi, kiki beware... De naam zegt het al!!
    Heel leuk om jullie ervaringen nu al een beetje mee te krijgen via de verslagen, want wat maken jullie veel mee... Geweldig! Veel plezier met dit nieuwe werelddeel...! Xx je nichtje

• 28 April 2015 - 23:15

Marian:

Hoi Kiki en sandor,

Wat ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen en op deze wijze mee te reizen.....want wat een prachtige ervaringen! Geweldig! Het lijkt me werkelijk fantastisch, wat een rijkdommen aan natuur, culturen, mensen etc. Geniet lekker verder, ook met Hans en nelleke! Veel liefs marian (ook van Harm natuurlijk!)

• 29 April 2015 - 00:05

Marian:

By the way, wij hebben toch ook maar een kampeerbus gekocht...de aanblik van die van jullie, deed ons mede toch de stap wagen. Het is dan wel niet nieuw zeeland, maar wie weet....dromen blijven!!!!

• 08 Mei 2015 - 19:02

Rens:

Holy shittt, dat klinkt goed!! Leuk om te lezen. Elke keer denk ik maatttt beter ruilen we!! Ik zit hier beetje voor mn computer te vervelen en reisverslagen van anderen te lezen hehe! Als jullie terugzijn gaan we maar goed Zuid Amerikaans aan de tequilla haha! Doe ik toch nog een beetje mee:p

• 09 Mei 2015 - 00:03

Riet:

hai Kiki en Sandor
    Lees nu pas je prachtige verslag en ook dat jullie nu alweer in Columbia zitten. Denk dat jullie Nelleke en Hans in Peru hebben achter gelaten. Als dat niet zo is, doe ze dan de hartelijke groeten van Jan en mij.
    Wat maken jullie mooie en leuke dingen mee, geniet ervan.