Selamat datang Maleisië - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Sandor en Kiki - WaarBenJij.nu Selamat datang Maleisië - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Sandor en Kiki - WaarBenJij.nu

Selamat datang Maleisië

Blijf op de hoogte en volg Sandor en Kiki

14 Februari 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

Hallo allemaal,
Oeps, weer een tijdje geleden dat we hebben geschreven. En misschien is het ook tijd voor wat foto's! We zitten op dit moment op Langkawi, een eiland aan de oostkust van Maleisië. In de tussentijd is er natuurlijk een hoop gebeurd en dat willen we graag met jullie delen.

Op Gili-air hebben we heerlijk op het strand gelegen, genoten van het lekkere eten en het wandelen rond het eiland. Na een week relaxen wilde we eigenlijk toch wel weer iets actiefs doen en begonnen we onze opties te bespreken. We besloten vanaf Bali te vliegen naar Kuala Lumpur om door Maleisië en Thailand te reizen. Uiteindelijk moeten we 27 februari in Bangkok zijn voor onze vlucht naar Nieuw Zeeland dus zo kunnen we mooi over land naar het noorden reizen.

Eerst nog een paar dagen Bali, Sanur. We hebben ons daar erg verbaasd over de hoeveelheid gepensioneerde Nederlandse stellen die daar kwamen genieten van de zon en het lekkere eten. Overal werden kano's en waterscooters aangeboden, dus wij wilde ook graag de zee op en besloten bij een leuke baai waar de locals ook hun vrije dag doorbrachten twee kano's te huren. Sandor wist moeilijk zijn balans te houden en flikkerde constant van zijn kano. Dit leverde nogal hilarische momenten op! We verbleven in Di Kubu homestay, een rustig en fijn homestay een stukje van de drukke hoofdstraat af. We hebben ons goed vermaakt aan het strand maar hadden zin om door te gaan naar Maleisië.

Na een korte vlucht aangekomen in Kuala lumpur. We kwamen pas laat in de stad aan en vertrokken de volgende dag meteen door naar de Cameron Highlands. Toen we uit de bus stapte in Tanah Rata schrokken we van de temperatuur. BRRRR koud (Ja, rond de 20 graden voelde opeens als - 6). Snel op zoek naar een guesthouse en al snel kwamen we terecht bij fathers guesthouse. Ze organiseerde ook tours naar het regenwoud wat wij heel graag wilde doen. Meteen een lange broek aangetrokken en de tour meteen geboekt voor de volgende dag. Die middag zijn we wat gaan drinken in een echt oranje café! We dronken veel te dure biertje tussen de Feyenoord, Ajax en Groningen sjaals. Gelukkig was NAC ook vertegenwoordigd en kon je er een heuse frikandel speciaal bestellen. Genieten dus! In dit café leerde we Elvie en Abel kennen waar we de afgelopen week veel mee hebben gereisd, gekaart, bier gedronken en leuke dingen mee hebben gedaan!

De volgende dag hadden we de Mossy forest tour. Eerst een wandeling door het oerwoud en daarna de theeplantages die wij ontzettend mooi vonden! Verder een leuke tijd gehad met twee Mexicanen die het een schande vonden dat we van plan waren Mexico over te slaan! Na de nodige cervezas en uitwisseling van traditionele Nederlandse en Mexicaanse muziek een heerlijke Indiase maaltijd gegeten in het stadje.

Na Tanah Rata samen met Elvie en Abel naar het eiland Penang vertrokken. Na een soepele overtocht begon de iets minder soepele zoektocht naar een hostel. Door het Chinese nieuwjaar wat eraan zit te komen waren veel accomodaties helaas al vol. Na uren zoeken gelukkig een plekje gevonden! In Penang het national park bezocht wat niet zo heel veel voorstelde en Penang Hill op gegaan met een treintje. Vervolgens een helse toch naar beneden met als gevolg hele gevoelige kuiten. Het eten op Penang is inderdaad zo lekker als wordt beschreven! Op de leuke night markets die voornamelijk uit eten bestaan kun je voor een habbekrats een hele tafel vol knallen met heel veel lekkere hapjes (murtabak, satay, lumpia, aardappel-sticks, pannenkoekjes, etc., etc.) en dat hebben we dan ook vol op gedaan met zijn 4en. Na Penang over land gereisd naar Langkawi. Op Langkawi deed zich hetzelfde probleem voor als op Penang. Alle accomodaties zaten vol! Uiteindelijk een heerlijke iets duurdere kamer gevonden waar we nu dus nog steeds zitten. Wederom een heerlijke tafel gevuld met plastic zakjes vol met lekker eten van de nightmarket, helaas viel dit bij het merendeel van de deelnemers ietwat minder op de maag.. Gisteren een island hopping tour gemaakt die helaas een beetje tegenviel. Wel heerlijk gezwommen in een zoetwatermeer en een gezellige ochtend gehad! Vandaag een scooter gehuurd om bij de haven kaartjes kopen voor de overtocht naar Thailand. Daarnaast nog heerlijk rondgereden en een mooie tempel bezocht. Daarnaast heb ik mijn scooter debuut gemaakt, na 100 meter was het genoeg en sprong ik weer bij Sandor achterop.

Het plan is om morgen door te gaan naar Thailand. Via Satun reizen we weer naar Krabi om daar in de buurt wat leuke plekje op te zoeken. We genieten nog steeds enorm en hopen dat jullie ook genieten van onze verhalen.

Liefs, Sandor & Kiki

• 14 Februari 2015 - 12:36

Nelleke:

Hoi lieverds, Azië bevalt jullie uitstekend zo te lezen. Kunnen jullie ogen alle schoonheid nog een beetje bevatten? Houd nog een plekje over voor al het andere moois dat jullie gaan zien hè! Geniet van de laatste weekjes daar en dan ....op naar een nieuw avonatuur!
    Liefs van Nelleke

• 14 Februari 2015 - 13:12

Hans:

Al die mooie mensen en al die prachtige landschappen...om nooit meer te vergeten. Goede reis naar Bangkok. Jullie hebben een geweldige Asia-tour gemaakt!

• 15 Februari 2015 - 09:58

Frans:

Hoi globetrotters,

Hopelijk is jullie "omweg" Maleisië goed bevallen ondanks de drukte rondom het Chinese Nieuwjaar. Hebben jullie daar nog veel regen gehad? Hier in Nederland is de carnavalsvakantie begonnen met mooi zonnig weer, de regen laat zich voorlopig niet zien. Met NAC gaat het btw niet zo best maar daar zijn jullie wellicht van op de hoogte, zelfs als Tilburger vind ik dat sneu

• 15 Februari 2015 - 09:58

Frans:

Hoi globetrotters,

• 16 Februari 2015 - 20:31

Keri:

Jullie zijn inmiddels al een stukje verder.. maar wat een geweldige borobodur foto's! Geniet van jullie laatste 2 weekjes azie en van het feit dat je nu nog lekker in een bedje slaapt inplaats van in de kofferbak ;) Liefs uit het Kielegat ! xx Keer