Van Bali naar Lombok - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Sandor en Kiki - WaarBenJij.nu Van Bali naar Lombok - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Sandor en Kiki - WaarBenJij.nu

Van Bali naar Lombok

Blijf op de hoogte en volg Sandor en Kiki

26 Januari 2015 | Indonesië, Gili Air

Hallo allemaal,

De laatste dag op Balangan beach regende het als een malle. Zo erg zelfs dat er modderstromen vanuit de bergen naar de zee liepen, deze modderstromen kleurde de zee in de baai helemaal rood/bruin. Niet echt aangenaam om te zwemmen dus...

De volgende dag besluiten we naar Ubud te gaan. We reizen samen met twee Nederlandse televisiemakers waar we de avond daarvoor hartenjagen mee hadden gespeeld. Ik werd tweede maar snapte het spel voor geen meter. Rond 12 uur kwamen we aan in Ubud en zochten ons plekje op. Al snel werd duidelijk dat mijn maag me in de steek ging laten, wat volgde waren de nodige wc bezoeken en een slapeloze nacht. De volgende dag is Sandor in alle vroegte opgestaan om een nieuw hotelletje te zoeken voor wat meer comfort wat ik wel kon gebruiken. Gelukkig hadden we een leuke tip gekregen van Rens en Lotte en zijn we naar Astiti homestay gegaan. Daar zaten we in een airco kamertje en werd ik goed verzorgd door de lieve eigenaresse maar natuurlijk het meeste door Sandor. Gelukkig kwam ik er redelijk snel weer bovenop en hebben we Ubud nog verder verkend. Heerlijke eettentjes, mooie rijstvelden en fijne straatjes om door heen te slenteren en goed shoppen maar wel eerst heel hard afdingen!!!

Na Ubud zijn we naar Padangbai gegaan, dit is de oostkust van Bali. Vanuit hier vertrekken alle boten naar onder andere de Gili eilanden en Lombok. We besloten een nachtje te overnachten in Topiinn, een gezellig guesthouse aan het einde van de baai. Het was die dag een bijzondere dag voor de Balinezenen busjes vol mensen reden af en aan de berg op waar de tempel stond. Ook liepen er veel mensen omhoog, iedereen mooi gekleed en de vrouwen die de offertjes op hun hoofd naar boven droegen. Opmerkelijk vonden we de gekleurde kuikens en vogeltje, we snappen daar het nut niet helemaal van maar het zag er wel heel schattig maar ook zielig uit.

Dan nu over ons avontuur naar Lombok. Havens zijn net grensovergangen. Hordes toeristen worden uit busjes geladen en alsof het vee is bij elkaar gezet bij verschillende kantoortjes. Daar word je een beetje minachtend aangekeken en als je iets wil vragen krijg je maar half antwoord of een snauw. We hadden de slow boot naar Lombok om 9 uur, dachten we, uiteindelijk duurde het natuurlijk allemaal wat langer. De overtocht verliep soepel! Aangekomen op de haven werden we met 5 andere toeristen in een aftaans busje gezet en onze spullen achterin gepropt. Een jongen had een surfboard bij zich en die moest natuurlijk ook nog mee, maar hoe? De chauffeur, een beetje een verwarde man, zei tegen de Australiër dat hij even touwen moest kopen. Dit waren niet zomaar touwen maar een soort van planten gefabriceerd slap hengeseltje. We moesten aan de surfers in onze familie, Keri, Toon en Thijs denken. Die hadden dit niet tof gevonden! Goed, het surfboard lag en we konden weg. Toen we nog geen half uur onderweg waren begaf de achterband het! Shit! Daar stonden we dan in de regen met een depressieve driver die niks kon of wilde regelen.. Gelukkig reed er een behulpzame man langs die ons wilde meenemen, maar ja wel eerst betalen! Gelukkig was dat niet zo veel. Een uurtje later waren we in Kuta Lombok.

Kuta lombok is een plaatsje aan de kust waar ontzettend veel surfers zijn. Het kustgebied hier is echt WAUW zo super super super mooi! Helaas kun je er niet lekker een hele dag lamballen zonder lastig gevallen te worden (waar ik nogal naar verlang haha). Je hoeft maar op het strand te gaan zitten en de verkopers komen gewoon een uur lang naast je zitten. De arme kindjes die armbandjes verkopen vind ik het ergst, zo zielig om te zien dat ze dit moeten doen. Je zou ze het liefst mee naar huis willen nemen. Maar goed de stranden zijn dus adembenemend mooi, wit strand, blauw water en een prachtig groen achterland. We hadden wel weer eens zin in een goed fiske, en dat kan hier gelukkig goed! In een bar met live muziek hebben we ons vermaakt door samen met wat andere reizigers te luisteren naar vals zingende Indonesiërs, gieren dus. De volgende ochtend was iets beter dan nieuwjaarsdag....

We verblijven nu in Same Same bungalow, gerund door een Belgisch stel. Echt een aanrader als je een keer in Kuta Lombok bent, top plek.

We zitten nu op Gili Air om daar optimaal te relaxen aan het strand met een lekkere Bintang, Nasi goring speciaal en een drie dubbele Saté Ayam.

Liefs, Sandor en Kiki


  • 26 Januari 2015 - 06:52

    Manuela:

    Wat een mooi verslag. Leuk om dat allemaal te lezen. Geniet en hopelijk snel weer een verslag.

  • 26 Januari 2015 - 08:03

    Hans:

    ik verheug me op een avondje hartenjagen met jou Kiki. Dan kan Sandor wel een lekkere saté ayam klaarmaken...

  • 26 Januari 2015 - 19:38

    Frans:

    Terima kasi voor het meegenieten, njoy verder

  • 28 Januari 2015 - 19:59

    Sanne De Laat:

    Lieve Sandor en Kiek!!!
    Wat een fijn verhaal en avontuur weer!! Ik ben zoooo benieuwd naar jullie foto's!!
    Geniet! KUSKUS

  • 31 Januari 2015 - 15:31

    Rens:

    Wat een ontzettend leuk verhaal zeg! Ik zit er weer helemaal van te smullen!

    Wat vervelend dat je zo ziek was, ik hoop dat het nu wel beter met je gaat! Ik had vanochtend ook ontzettend last van mijn darmen, dus ik weet hoe je je voelt!

    Ik wil jullie in ieder geval heel veel liefde, romantiek en gezondheid toe wensen! Ik zou jullie op dit moment zo graag een lekkere knuffel willen geven, maar helaas gaat dat niet!

    We missen jullie echt enorm, maar geniet ervan en hou ons op de hoogte!

    'I miss you like a flower misses the rain!'

    X Rens!




  • 12 Februari 2015 - 16:39

    Echte Rens:

    Leuk verslag om te lezen! Ik hoop dat bovenstaande meneer niet in mijn naam probeert te schrijven want ik vind jullie heel leuk hoor maar niet als een bloem haha. Ook had ik geen last van mijn darmen! Ik herhaal!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Air

Wereldreis!

Zie eerste reisverslag

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2015

In de wolken

28 April 2015

Terug in de tijd

29 Maart 2015

Genieten!

07 Maart 2015

Nieuw-zeeland

27 Februari 2015

De laatste weken Azië
Sandor en Kiki

Actief sinds 21 Sept. 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 6882

Voorgaande reizen:

29 December 2014 - 23 Juni 2015

Wereldreis!

Landen bezocht: